Saturday, August 24, 2013

EX-OIC 2003 CELEBRATE HALELA KUDAKA



[Halela Kudaka, No. 2 sitting from left]


Google Translation]

JICA Ex-Participants enrolled in the Okinawa International Centre (OIC), Batch 2003 celebrated Mrs. Halela Kudaka in Penang. Mrs. Kudaka better known as Kak Lela among participants from Singapore and are permanent residents of Okinawa, Japan. She and her husband, residents of Okinawa and 3 children have lived in okinawa since 90s. Since he is the only Malay in Okinawa, then it is a must for every student in the OIC to visit Malaysia and visited her.

Last September, he returned to Singapore to visit his ailing mother. This opportunity is taken by former OIC participants to meet again with him. From Singapore, he went to Putrajaya and subsequently to Penang and Kuala Lumpur meet ex-OIC and his cyber friends.




EX-OIC 2003 MERAIKAN HALELA KUDAKA
Ex-JICA Participants yang menuntut di Okinawa International Centre (OIC) batch 2003 telah meraikan Mrs. Halela Kudaka di Pulau Pinang. Mrs. Kudaka yang lebih dikenali dengan Kak Lela di kalangan peserta kursus berasal dari Singapura dan merupakan pemastautin tetap di Okinawa, Jepun. Beliau bersama suaminya, warga Okinawa dan 3 orang anak telah tinggal di okinawa semanjak tahun 90an. Memandangkan beliau adalah satu-satunya orang Melayu di Okinawa, maka adalah menjadi suatu kemestian bagi setiap penuntut Malaysia di OIC untuk mengunjungi dan dikunjungi beliau.

Bulan September yang lepas, beliau pulang ke Singapura menziarahi ibunya yang sakit. Kesempatan ini diambil oleh bekas peserta kursus OIC untuk bertemu kembali dengan beliau. Dari Singapura, beliau ke Putrajaya dan seterusnya ke Pulau Pinang dan Kuala Lumpur menemui ex-OIC dan rakan-rakan siber beliau. 

No comments:

Post a Comment