Saturday, August 31, 2013

BAHARIM SALLEH


Name: Baharim Salleh
Title: Deputy Director, MAMPU
Training: System Analyst (Apr 13, 2000 - Jul 30, 2000)

Today is April 2000 and it's my turn to left OIC. My course started on April 13, 2000 and expiring on July 28, 2000, but allowance paid until 30 July 2000. It was attended by two participants from Malaysia, the Disney Lai and me.

Felt sad and happy going to leave this OIC, was normal though ... Happy because going back to their home and happy that want to leave my friends in this OIC.
During the course here I could walk in some places from the North (Hedo) came to the south (ITTOMAN), Zampa Beach and managed to an island name Ekijima. Go Nago three times and repeatedly beach party. Go Naha and Koza countless time.
While over here I have met with Dato 'Malaysian Ambassador to Japan. Managed together Malaysian students in OKINAWA, especially students from Ryukyu University. To Zainuddin, Flies, Bottle, Donuts, Rahul, cockfight, Tomel, Aweng, Arpah, An, Lela and other students I thank you for bringing me here and there to provide a special delicacies such as banana pengat ... Special to sister Lela, bilalah will I be able to eat spicy sour dishes Lela kak again. Kak Lela, thank you so much for helping me. Only GOD can repay you all-good.
If you all the opportunity to KL do not forget to contact me.

While here I could with several Malaysian players. First time to see Miss Sarimah could meet a week. Then he baliik to Malaysia. Then meet EN. Fadzullah time for a few weeks because of course a lot of this he went to the islands. Then meet EN. EDWARD TAN week could see even then only at the OIC during orientation then, she continues to go kat Nago.


Assalamualaikum wbt dan salam sejastera
Hari ini 29 Julai 2000 tibalah giliran saya untuk meninggalkan OIC. Saya mula berkursus kat sini pada 13 April 2000 dan tamat pada 28 Julai 2000, tapi elaun dibayar dari 13 April 2000 hingga 30 Julai 2000. Kursus ini dihadiri oleh dua peserta dari Malaysia, iaitu Disney Lai dan saya.
Terasa sedih bercampur gembira nak tinggalkan OIC ni, biasalah tu... Gembira sebab nak balik ke Tanah Air dan gembira sebab nak tinggalkan kawan-kawan di OIC ni.
Sepanjang tempoh berkursus di sini saya sempat berjalan di beberapa tempat dari Utara (HEDO) sampailah ke selatan (ITTOMAN), ZAMPA Beach dan sempat ke sebuah pulau namanya Ekijima. Pergi Nago tiga kali dan beach party berkali-kali. Pergi Naha dan Koza tidak terkira kalinya.
Semasa kat sini saya sempat berjumpa dengan Y.Bhg Dato' Duta Malaysia di Jepun. Sempat bersama-sama pelajar-pelajar Malaysia di OKINAWA, terutamanya pelajar dari Ryukyu University. Kepada Zainuddin, Lalat, Botol, Donat, RAhul, Sabung, Tomel, Aweng, Arpah, An, Lela dan pelajar-pelajar lain saya ucapkan ribuan terima kasih kerana membawa saya ke sana sini  dan menyediakan juadah yang istimewa seperti pengat pisang... Khas untuk kak Lela, bilalah agaknya  saya dapat makan masakan asam pedas kak Lela sekali lagi. Kak Lela, terima kasih banyak kerana membantu saya. Hanya Allah sahajalah yang dapat membalas budi-baik kalian semua.
Kalau kalian semua berkesempatan ke KL jangan lupa hubungi saya.

Semasa di sini saya sempat bersama beberapa orang peserta Malaysia. Mula-mula sempat jumpa cik SARIMAH sempat jumpa seminggu sahaja. Lepas tu beliau baliik ke Malaysia. Lepas tu jumpa EN. FADZULLAH sempat beberapa minggu sahaja sebab kursus dia ni banyak pergi ke pulau-pulau. Lepas tu jumpa EN. EDWARD TAN sempat jumpa seminggu sahaja di OIC itupun semasa orientasi, lepas tu dia terus pergi kat Nago.

No comments:

Post a Comment